De hagelbui

20 mei 2023 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Vrijdag arriveerden we op de ruim opgezette Ruby's camping bij Bryce. Er was verderop ook een Ruby's souvenierwinkel (een groot, rustiek, houten gebouw) met daarbij langwerpige houten gebouwen van Ruby's motel. Een pendelbus stopte bij de camping en bracht ons naar Bryce Canyon, waar we een flink stuk langs de canyon rim (rand) hebben gewandeld. Toen het ging regenen, hebben we de bus terug gepakt.

Een buitje bij Bryce

Mijn ervaring is dat het op campings 's-nachts wel rustig is, maar bij Ruby's stond een grote, gestroomlijnde caravan naast ons die de hele nacht òf een aggregaat òf een airco (als verwarming) aan had, dus ik lag met koptelefoon (met geluidsonderdrukking) op in bed. De volgende morgen vertrokken ze gelukkig en kwam er een mega-grote caravan voor in de plaats met 3 uitschuifdelen alleen al aan de zijde waarop wij uitkeken. Daarvoor stond een grote, 4-persoons pickup (dus 2 rijen zitplaatsen èn een bak) en dan was de extra auto ook nog enorm groot!

Bryce Canyon Hoodoos

De tweede dag bij Bryce Canyon deden we een wandeltocht door de canyon. Aanvankelijk liepen we langs rotspilaren (hoodoos), daarna tussen 2 hoge rotswanden door en nog lager tussen bomen. Daar zagen we ook weer een klein eekhoorntje.
Op zo'n 3/4e van de route begon het te hagelen, dus de camera met de dure lens ging in de rugzak en daar ging de regenhoes omheen. Er was een kleine doorgang in een rots en daar stond een man met 5 kleine kinderen. Aan de andere zijde stond een ouder echtpaar en wij stonden aan de zijde met de man. Toen het kleine meisje desondanks toch door de hagelstenen werd geraakt, ben ik zo dicht mogelijk naast de man gaan staan, zodat de hagel de kinderen niet kon bereiken. Het hagelde echt hard en er waren ook bliksem en donder, maar daar zat tijd tussen, dus het onweer zat waarschijnlijk bij de grote bergketen in de verte, waar ook de donkerste wolken zaten.
Toen de hagel regen werd, zijn we verder gelopen, waarbij allerlei natte, roze modder aan onze schoenen bleef plakken en we helemaal zover mogelijk bij de rim vandaan bleven, want we wilden niet uitglijden met die nattigheid! Al gauw werd het weer droog en warm, behalve het pad dan. De natte hoodoos om ons heen zagen nog roder dan eerst en hier en daar bleef een hoopje hagelstenen liggen.

Bryce na de hagelbui

De shuttlebus heeft ons weer bij de camping gebracht, waar ik al gauw weer uitgeput in bed ben gekropen. 's-Avonds hebben we een kleine magnetronmaaltijd op. Verder hebben we niets meer uitgevoerd.

1. Trea:
    23 mei 2023
    Ook wel afzien daar! Hopelijk valt het weer de komende dagen mee. Mooie rotsen 🪨
  2. Helma:
    Prachtige rotsen.
  3. Annette:
    23 mei 2023
    Wat een super mooi uitzicht op al die rotsen!