Kastelen en beelden

6 oktober 2015 - Sant'appiano, Italië

Gisteren hadden we een zware dag in Siena, dus vandaag hebben we uitgeslapen.

La Rocca di StaggiaOns eerste bezoek was een klein kasteel in Staggia, onderdeel van de stadsmuur. Het is mooi bewaard gebleven, omdat de eigenaren na de middeleeuwen elders woonden. We kregen een priverondleiding, zo stil was het er. Ook moesten we een bol wol naar beneden gooien, wat verklaarde waarom er allemaal wol van het kasteel omlaag hing (links op de foto).

Monteriggioni ridderEven verderop stopten we bij Monteriggioni, een piepklein, ommuurd plaatsje bovenop een heuvel. We hebben over de stadsmuren gelopen en ik heb een ridderoutfit gepast. Heavy shit!

Monteriggioni panorama

Chianti Sculpture ParkDe derde stop was bij een beeldentuin echt helemaal diep in the-middle-of-nowhere. We waren terug bij de auto toen het ging stortregenen. Zolang we achter een trekker konden rijden, ging het nog net, maar toen die afsloeg, zijn we even langs de weg gestopt.

De laatste stop was bij het imposante kasteel van Brolio, dat nog steeds door een adellijk heerschap wordt bewoond en er wordt ook nog wijn gemaakt. Wij hebben in de tuin rond gekeken.

Op de terugweg ging het weer stortregenen. Auto's stopten langs de weg of deden hun knipper en/of mistlichten aan en gingen langzaam rijden. Op een bepaalde plek liep er bruine aarde over de snelweg. Grote plonzen van tegenliggers kwamen over ons heen (rechtsrijdend op een 2x2 weg). Tamelijk bizar.

1. Helma:
    6 oktober 2015