Oostende & Brugge

24 mei 2019 - Bredene, België

Woensdag was het warm en zonnig weer met een blauwe lucht. Daarom reden we naar Oostende om daar fietsen te huren. Daarbij stonden de dames voor een andere fietsenverhuur dan de heren. Na een kop koffie (resp. glas cola) waren de gemoederen weer wat bedaard en hebben we alsnog 4 fietsen gehuurd, waaronder 1 opgevoerde.

fietstocht

Zo fietsten we eerst langs het strand en wat bunkers naar Middelkerke. Later fietsten we langs allerlei gevelschilderingen. Zo was er een gevel met een stapel ratten en eentje met een ouder echtpaar. Terwijl wij met een verfrissing op een terrasje zaten, ging Richard inkopen doen, omdat hij - als minder ervaren reiziger - haargel en een scheermesje was vergeten.

Muurschildering met paard in Oostende

Donderdag begonnen we - zoals elke morgen - met een uitgebreid ontbijt. Daarna zijn we naar pittoresk Brugge gereden. De rondvaart door de grachten daar ging op hoge snelheid en met weinig uitleg. Alle bootjes daar scheurden zowiezo met een enorme vaart rond.

Rondvaart in Brugge

Terwijl verder nog niemand honger had, moest Richard ineens op staande voet een broodje eten waarbij de tomaten er tussenuit gehaald moesten worden. Terwijl Guus dat regelde, gingen wij dames ondertussen kijken bij dure items van Kuifje, de Smurfen, chocolade, bier en andere drank, allemaal in één grote winkel.

Langs de gracht genoten we met zijn vieren nog van een bierproeverij met wat kleinere glaasjes verschillend bier (van Bourgogne des Flandres), blokjes kaas en dunne, droge worstjes. Het laatste biertje zag rood en smaakte naar aardbeien.

bierproeverij

1. Helma:
    24 mei 2019
    Leuk
  2. Annette:
    24 mei 2019
    Jullie hebben weer veel gezien en ondernomen! :-))