Toekans en heide

30 augustus 2021 - Walsrode, Duitsland

Allereerst heb ik goed nieuws voor mensen die - zoals wij - vaker door Duitsland reizen: je hoeft niet meer dwars door Bad Oeynhausen heen, want de snelweg is daar eindelijk af! Verder blijken de - voor Duitsland benodigde - FFP2 maskers een soort neusbeugeltje te hebben. Je moet ze overal binnen op, dus ook in een toiletgebouwtje.

Vogelparkvogel

In Walsrode hebben we een vogelpark bezocht. Ze hadden er kleurige toekans met een soort dubbele snavel. Er waren ook brilpelikanen zonder bril. Eén grote, blauwe vlinder ging even op mijn hoofd zitten en er hing een luiaard te luieren. Guus vond de kleine pinguïns erg leuk, waar we dichtbij konden komen. De uilen, daarentegen, draaiden snel hun hoofd om.
Af en toe was het droog en heel even brak de zon door.

Bij aankomst in het hotel in Walsrode werd ons verteld dat we een gratis upgrade hadden. Daarom overnachten we in een soort suite met slaapkamer, kamer met keukentje met vaatwasser, ruime badkamer en los toilet. Alleen werkten de lichtknopjes onnavolgbaar.
Omdat we in het centrum van Walsrode zaten, zat er een pizzeria 100m verderop. Ook hier moet je in restaurants een formulier invullen met je telefoonnummer voor het geval van een corona-uitbraak.

Lüneburger Heide met keien

Maandag reden we door het plaatsje Wesel, waarover je als kind leert dat je bij elke echoput moet vragen wat de burgemeester ervan is.
Daarna hebben we bij Undeloh op de grote, glooiende, paarse Lüneburger heide gewandeld. Behalve heide was er ook veel bos en mais. Af en toe lag er een grote kei.

Samengevat was dit een vertouwd uitje, want ook in Amersfoort heb je grote keien en kleine pinguïns.

1. Helma:
    31 augustus 2021
    Dank je weer Gezellig om te lezen.
  2. Joan:
    31 augustus 2021
    Vanwege het onverwacht ontbreken van Internet kunnen we geen foto's van de camera uploaden deze week.
  3. Annette:
    31 augustus 2021
    Mooi verhaal, fijn dat jullie het zo leuk hebben daar!
  4. Richard Beltman:
    7 september 2021
    Leuke foto's hoor. Dat omgekeerde huisje met Spiderman, ook bijzonder.