Stralsund

3 september 2021 - Kasnevitz, Duitsland

Vrijdag hebben we Hanzestad Stralsund bezocht. Er waren nog twee oude stadspoorten. Er was ook een pittoresk, rood klooster. Langs het marktplein lag een rijtje oude gevels en daarachter lag een enorme kerk. In de kerk waren diverse altaarstukken van gedetailleerd houtsnijwerk.
Op een eiland voor de kust bij Stralsund lag - bij een fort - een marinemuseum met diverse ankers, mijnen en torpedo's. Binnen waren schilderijen en schaalmodellen van diverse schepen en ook uniformen en een duikpak met zo'n bol-helm.

Lunch in Greifswald

Hier aan de Oostzee wordt vis (in broodje of frietzak) verkocht vanaf boten aan kaden. Dat is een goede plek om lunch te halen. Avondeten doen we in het appartement. Gisteravond werden we gestoord door 2 Fransen die ook hun appartement niet konden vinden (en de Duitse instructies niet begrepen). Uiteindelijk heeft Guus nog een 3e appartement gevonden met kluisje waarop hun code paste, zodat ze hun sleutels konden pakken om naar binnen te gaan.